Selamat Datang Ke Seri Santai Blogspot!!! Sebarang Pertanyaan Atau Tempahan Boleh Hubungi Melalui Email: alsafwatravelshahalam@yahoo.com Atau No Tel: 0355234772 HAVE A NICE DAY!!Welcome to Seri Santai Blogspot! Any inquiries or reservations can Contact Via Email: alsafwatravelshahalam@yahoo.com Or Tel No: 0355234772 HAVE A NICE DAY!

Tuesday 17 July 2012

PAKEJ ZIARAH ISTANBUL / TURKEY BERSAMA USTAZ HAJI AHMAD DUSUKI


PENDAFTARAN DIBUKA SEKARANG...
TEMPAT ADALAH TERHAD!!!

ZIARAH ISTANBUL / TURKEY BERSAMA  :
 USTAZ HAJI AHMAD DUSUKI  
PENGARAH AL SAFWA TRAVEL AND SERVICES SDN BHD

 
Maklumat lanjut sila hubungi:
IRMA : 013-921 7552      WANIE : 012-9571535  AJMAL : 013-983 7552 
FAUZI : 014-731 8738          SHIKIN (KB) : 013-981 7552

 
No 41, JALAN SNUKER 13/28, TADISMA BUSINESS PARK, 40100 SHAH ALAM, SELANGOR
             TEL: 03-5523 4772   FAX: 03-5510 6606   EMAIL: alsafwatravelshahalam@yahoo.com

HARI 01 : ISTANBUL - BURSA ( MT/MM )
Setibanya di Airport, anda akan disambut oleh wakil kami. Seterusnya perjalanan munuju ke Bursa ( 2 JAM ) dengan menaiki feri ke YalovamelaluiOrhangazidanGemlik Bay. Tiba di Bursa, makantengahari di restoranmuslim. LawatanbermulakeGreen MosquedanGreen Mauseloum.Seterusnyaandadiberimasamembeli-belah di Silk Bazaar.Disiniandabolehdapatkan ‘table cloth, cushion cover dansebagainya.Selesaimembeli-belah, check in hotel. Makanmalamdanbermalam di Bursa.
                                                       

HARI 02 : BURSA - PAMUKALE (SP/MT/MM)
Sarapan pagi dihotel, check out.  Perjalanan menuju ke Pamukkale sejauh 260KM ( 4 JAM ). Makan tengahari di restoran muslim. Tiba di Pamukkale, lawatan bermula ke Cotton Castle. Kawasan ini adalah sebuah teres air panas berwarna putih terletak diatas bukit. Seterusnya ke Hierapolis, kawasan purba Greek. Check in hotel, makan malam dan bermalam di Pamukkale.

HARI 03 : PAMUKKALE - KONYA - CAPPADOCIA(SP/MT/MM)
Sarapan pagi dihotel, check out. Anda diberi masa untuk membeli-belah barangan “cotton” seperti baju dan cadar. Perjalanan menuju ke Konya sejauh 300KM ( 4 JAM ). Dalam perjalanan anda akan menikmati keindahan bumi Turki. Makan tengahari di restoran muslim tempatan. Tiba di Konya,  anda akan dibawa melawat Mevlana Museum. Disini anda dapat melihat kesan awal kedatangan islam seperti ukiran, al-quran lama dan pelbagai lagi. Disini juga diberi penerangan tentang tarian Mevlana iaitu “Wherling Derwish”.  Sambung perjalanan ke  Cappadocia sejauh 242KM ( 3 JAM ). Singgah sebentar di Sultanhani Caravansary, disini adalah tempat persinggahan para pedagang laluan sutera pada zaman dahulu. Check in hotel. Makan malam di hotel.

HARI 04 : CAPPADOCIA (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel. Menaiki Hot Baloon (optional USD 200 seorang) untuk menyaksikan keindahan matahari terbit  dan muka bumi yang seakan Grand Canyon. Seterusnya lawatan dimulakan ke  Kaymakli Underground City. Anda juga akan dibawa untuk melihat sekitar kawasan Cappadocia untuk bergambar kenangan di Hunting Valley dan Mushroom Valley. Makan tengahari di restoran muslim. Kemudian ke Goreme OpenAir Museum. Juga terdapat  kilang karpet sutera buatan tangan di “Cappadocia Carpet”.  Balik semula ke hotel dan makan malam.

HARI 05 : CAPPADOCIA - ANKARA - BOLU (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel. Check out. Pejalanan menuju ke Ankara. Perjalanan sejauh 220KM ( 3 JAM ). Makan tengahari di restoran muslim. Tiba di Ankara, anda akan melawat Ataturk Mausoleum dan Anatolian Civilization Museum. Sambung perjalan menuju ke Bolu. Pejalanan sejauh 140KM ( 2 JAM ). Bolu adalah kawasan peranginan terletak dikawasan kaki pergunungan. Tiba di bolu, check in hotel. Makan malam dihotel.

HARI 06 : BOLU—ISTANBUL (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel, check out. Perjalanan terus ke Istanbul sejauh 230KM( 3 JAM ). Makan tengahari di restoran muslim. Tiba di Istanbul, anda dibawa melawat Blue Mosque, sebuah masjid besar yang unik dan terkenal. Sambung lawatan ke Rustempasa Mosque dan Ayyub Al-Ansari Mosque yang mempunyai cerita sejarah tersendiri.Sambung membeli-belah dibazar tertutup terbesar didunia iaitu Grand Bazaardengan lebih 4000 kedai yang menjual pelbagai jenis cenderamata. Balik semula ke hotel dan makan malam di hotel.

HARI 07 : ISTANBUL  (SP/MT/MM)
Sarapan pagi di hotel, lawatan penuh sepanjang hari di bandar Istanbul. Jangan lepaskan peluang bersiar dengan menaiki Bosphorus Cruiseyang memisahkan antara benua Asia dan benua Eropah. Sambung lawatan ke Topkapi Palace. Disini anda boleh melihat barang peninggalan Rasulullah SAW seperti pedang, janggut dan sebagainya. Makan tengahari di restoran muslim. Sambung lawatan ke St Sophia. Sebuah bangunan yang asalnya sebuah gereja pernah menjadi masjid dan kini ia sebagai muzium. Sambung membeli-belah di Taksim Square. Makan malam dan kembali ke hotel.

HARI 08 : ISTANBUL –KUALA LUMPUR (SP)
Selepas sarapan pagi, anda diberi masa berehat sehingga masa untuk bertolak ke Aiport untuk penerbangan pulang ke Kuala Lumpur.

Hotels – 5* 
*Baia Htl Bursa or similar
*Colossae Htl Pamukkale or similar
*Perissia Htl Cappadocia or similar
*Koru Htl Bolu or similar
*Crowne Plaza Htl Istanbul or similar
Include
* Through English Speaking Guide
* 45 seated bus air-conditioned with driver.
* Entrance fee mentioned by Itinerary.
* Meals mentioned by Itinerary.
* Tipping for Driver
Exclude
* International & Domestic airfare.
* Excess baggage (if more than 20kg per person)
* Personal expenses like telephone, laundry, soft drinks, excess baggage
    etc.
 
*Any other service not specified above.
Note
Min 3 Shopping 
-GOLDEN YARN for carpet in Cappadocia
-KIRCILAR for leather in Kusadasi
-BLUE ART for jewellery in Cappadocia.
 
Maklumat lanjut sila hubungi:
IRMA : 013-921 7552   WANIE : 012-9571535 AJMAL : 013-983 7552  FAUZI : 014-731 8738    
SHIKIN (KB) : 013-981 7552



3 comments:

  1. asalamualaikum...mohon izinkan saya copy gambar ustaz dusuki utk tujuan dakwah di FB saya...:-)

    ReplyDelete
  2. Sangat berhajat utk ke turki pada cuti sekolah bln mei ( 24 mei - 2 jun) 2013 . Hrp ada tour yg dibuat pd waktu itu.

    ReplyDelete